Dansören



Idag mötte jag en man, som innan jag visste vem han var, fick mig att tänka: "Men vilken fantastisk hållning han har! Och vilket sätt han rör sig på när han står och pratar med en!". Och jag blev inte förvånad när det visade sig vara så att han 1985 kom tvåa i en stor internationell tävling i Moskva, i balett... Han hade dessutom en yrkesbakgrund som pilot... Här i Sverige har han bakat pizza under ett antal år. Hans svenska var mycket vacker och mer välartikulerad än hos många infödingar jag känner. Jag säger inte att det blir så för samtliga, men tyvärr är det samma typ av historia som för många kommande hit till Sverige som flyktingar. Så många livsöden, men tyvärr ändrar sig varken attityder eller regelverk i Sverige över en natt, oavsett vilket parti som sitter vid makten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback