Våren är här och 2-åringar får inte ligga och vila på fönsterbrädor...



Har varit och gjort mig vårfin i håret idag, och känner knappt igen mig själv! Man blir lite piggare av lite färg! Har också investerat i nytt smink och i nya parfymer, hjälp, man börjar faktiskt leva lite mer igen efter att ha legat i ide ett tag! Nu ska här bara shoppas vårskor, så blir det så bra så!

I morgon ska jag till Stockholm på konferens i ett par dagar. Det ska bli intressant och trevligt. Men vi åker vid 05.30 så man lär väl inte vara så piggelin vid lunchtid. Man får dricka kaffe och käka konferenskarameller för att vara på hugget! Men det är egentligen suveränt att man kan bo där man bor och ändå ha tillgång till allting på bara några timmars avstånd! Man får liksom det bästa av allting!

Skruttungen försöker övertyga mig om att han visst kan klättra över sin pappas skrivbord och lägga sig i fönstret tillsammans med katten. Hur förklarar man att det inte går och att man inte ska göra så? För egentligen, om man tänker efter, så finns ju ingenting som hindrar det. Ryms han? Jovars. Kan han trilla ner? Njäää, egentligen inte, det står datorskärmar i vägen. Blir det för kallt? Nä, han ska ju knappast ligga där på marmorn i flera timmar och bli nerkyld. Eftersom att han så liten han är redan börjar att förhandla med mig om en stor variation av saker, är jag glad att hans ordförråd inte riktigt räcker till än.  Det där hade jag nog gått bet på i så fall och fått avsluta diskussionen med:  "därför att mamma säger så!". 



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Häj!
Hörs som att påsken blev en hit iallafall, trots förkylning å töcke kviring. Det var ju bra. Har själv haft en riktigt mysig ledighet, med både surprisevisits och planerade sådana.
Inför din jobbresa vill jag bara säga en sak: ta det lugnt med kaffet! Du VET ju att man egentligen bara blir pigg tillfälligt, sen blir man ännu tröttare. Jag har lagt av med kaffedrickandet för alltid (tror jag).

2007-04-12 @ 10:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback