Whiskeyröst...



Idag har jag hela dagen låtit som om jag levt ett mycket hårt liv med stora intag av alkohol och minst 10 cig i timmen. Nu när det är kväll och har pratat och tolkat hela dagen kan man mest beskriva hur jag pratar som smärtsamt raspigt. Det är tur att jag mestadels får sitta och lyssna imorgon då jag ska vara i Sollefteå hela dagen på ett informationsmöte.

Har haft en trevlig pratstund nu på kvällen med några kvinnor jag ibland jobbar med, men vi hade möjlighet att sitta och surra lite sådär om ditten och datten. Jättetrevligt. I något sammanhang beskriver den ena kvinnan för den andra en tredje person med orden "jomen det är ju hon, du vet, den där lilla runda söta"... Vad skulle man inte ge för att bli refererad till på det viset!!!

Har hittat en ny potentiell adoptivfamilj till katten Sirius. Jag ska bearbeta dem imorgon... i så fall skulle han få bo på landet (fast enligt vissa skulle knappast där vi bor kunna beskrivas på något annat sätt, men allt är ju relativt), och bli professionell råttjägare! Man får hålla tummarna!

Funderar på om jag ska ta och göra en resa i sommar alldeles solokvist till landet over there och besöka vännen L. Husmorssemester, eller hur det nu var, som man kunde bli beviljad en gång i tiden. Men det kanske är lite väl att beskriva sig själv i sådana ordalag, husmor alltså, men principen, liksom. Man ska ju vara så himla duktig jämt, jobba heltid, vara supermamma med ett konstant gnistrande leende på läpparna. Jag pluggar ju också nu. Men varifrån kommer alla de här kraven, egentligen? Det verkar ju som om "alla andra" bara fixar det här, och dessutom klarar av att lägga moderiktig make-up på morgnarna! Men det kanske bara är vad man tror...

I vilket fall som helst så blir det några härliga lediga dagar från jobbet nu i påsk, då jag verkligen kommer att kunna vara LEDIG för första gången på länge. Inget jobb som jag behöver grubbla över på nätterna, inte en massa uppgifter jag inte hunnit med som gnager på samvetet. Kan med gott samvete helt enkelt lämna jobbet på jobbet! Undrar bara hur länge det håller. Ska verkligen anstränga mig den här gången för att hålla det så. Och så ska jag börja fundera över om jag för skruttens skull (och min egen) kanske ska ta och gå ner i arbetstid så småningom, när han antagligen snart slutar att sova middag på dagis. Det blir drygt annars att vara där så många timmar. Har sparat föräldradagar just för detta ändamål. 

Nu ska jag dricka något varmt och läsa Stephen King. The Dark Tower hägrar...  
http://www.stephenking.com/DarkTower/

Kommentarer
Postat av: Halvena

Underbar blogg!! Kul att kunna följa dig i din vardag lite titt som tätt... Ja, visst är det underbart ENKELT att vara småbarnsmor. Fick bihåleinflammation förra veckan och äter penecillin, fick som råd att vila...Vad händer?! A får "scharlakansfeber" och skriker sig igenom två dygn i helgen. Nu ska jag (efter diverse diskussioner som resulterar i bl a en mkt sur chef på ett stort svenskt kraftbolag) att maken ska vara hemma och "vab'ba" och jag ska till jobbet i morgon. Skönt med lite vila till slut! Kram kram alla kämpande småbarnsföräldrar!

2007-04-03 @ 16:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback