Böcker, böcker, böcker...

Har en hel bunt med böcker som jag bara längtar efter att få läsa! Läser just nu "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson. Kanske inget litterärt mästerverk, men så spännande! Har läst föregångaren "Män som hatar kvinnor" precis innan. Bokreafynd!

Har tredje delen av Stephen Kings "The Dark Tower" som väntar på mig. Fantastiska böcker. Har inte börjat komma ut på svenska förrän nyss. Kan inte förstå varför. Har på engelska läst 1-3 av de 7 böckerna tidigare men läser om dem på svenska för att fräscha upp minnet lite inför de återstående volymerna. Serien har en hemsida som jag har länkat till.

Camilla Läckbergs "Olycksfågeln" ligger också i min "såntjaginte kanläsafortnog-hög". Och naturligtvis är det mycket intressantare att plocka något ur den högen än något ur högen med kursböcker... Jag vet att jag kommer att sitta uppe nätterna innan tentan istället, precis som när man var yngre. Vissa saker förändras inte...

Skruttungen har också fått nya böcker. Bl.a. en underbar ABC-bok som heter "Ahmed Anka och Ödlan Örjan". Härliga rim och roliga bilder. Vi har inte börjat läsa den än, men tycker han att den åtminstone är hälften så kul som mamma tycker att den är, så är hon nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback