Fredag igen...



Det är fredag eftermiddag och helgen kommer att gå jättefort. Ska på föreläsning imorgon. Måste åka iväg redan 06.00 för att komma i tid. har jag tur är jag nog hemma igen vid 19.00. Det är jättekul med föreläsning, men det är lite gruvsamt att sitta och köra själv. Jag får panik av tanken att det kanske finns en chans att jag kan vimsa bort mig! Jag ser till att jag har x antal olika kartor med mig, utskrivna från både hitta.se och eniro, förutom den vanliga vägkartan... Har kollat adressen 17 gånger i förväg. Fattar inte varför just detta är så nervöst! Har rest ensam utomlands under alla möjliga knäppa omständigheter, men att navigera i Härnösand ger mig nästan magsår! Man undrar vad det är för fel på en...

På söndag blir det en tur med mamsen för att köpa födelsedagspresent till Syster Yster som fyller år på måndag. Tror dock att jag måste fixa min present till henne på måndag. Tillsammans med alla andra saker jag har att göra då. Min kalender är fullklottrad och jag har masservis med post-its strategiskt placerade för att komma ihåg alla smågrejor som måste utföras. har skjutit på en del stora prylar också och det verkar som om jag i min vilda fantasi har trott att söndagen har minst 49 timmar, då så mycket måste skrivas och fixas innan dess. Men det är nog så'n jag är bara. Funkar bäst under stress. Får saker och ting gjorda. Vilken tur att vi alla är olika! Men jag har en känsla av att jag nog ibland går personer på nerverna med mitt sätt att jobba...

Nu måste en blöja bytas känner jag på min sons odör. Till sommaren blir det förhoppningsvis kortkallingar och förtjusta hejarop vid pottan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback