Inläggen som försvann och hur man provocerar sin mamma med grus



Har faktiskt skrivit någon gång sedan i fredags, men det har varit något krångel med bloggen så mina inlägg har försvunnit.

Har ett fantastiskt I-landsproblem.  Vilken parfym ska jag köpa? Nya Escada för sommaren? Paris Hilton? Eller Dreams by Isabell Kristensen ? Men det är ett friskhetstecken, att jag över huvud taget orkar bry mig om sådana triviala saker. Kan det vara för att det börjar bli VÅR?

Natten till idag fick jag inte många timmars (minuters?) sömn. Skruttungen sov i 45 minuter sedan jag nattat honom och vaknade sedan och grät hysteriskt. Denna gråt i halvsovande tillstånd pågick framåt 2 och vi sov båda i vardagsrummet. Att "itta i offan" och titta på TV var det enda som han gick med på. När han till slut somnade ramlade han ner... Alltså sov vi båda på madrass på golvet bredvid "offan". Ja, alltså han sov och jag sov kanske inte. Glömde jag nämna att han hostade tills han kräktes både i sin och vår säng? Imorse beslutade jag att han inte skulle behöva gå på dagis. Så vi har försökt att underhålla oss så gott det varit möjligt under dagen. En kortispromenad för att köpa frukt och mjölk på macken och sen var jag tvungen att låta honom få vara ute och leka i det fina vårvädret en stund. Men det innebar ju naturligtvis rejsande genom vattenpölar (Nobelpris till den som kom på galonisar!) och lerkastning i dito. När då mamman talar om att det är dags att gå in eftersom att det där sista han gjort då han sett ut som en säl i gyttjan, nog inte var så bra för man blir så himla blöt och kall, springer han så fort han kan för att hinna ta sig över snöplogkanten in på grannens tomt. Men den ilvassa supersnabba mamman fick tag i en jackärm! Skrikandes, sprattlandes och omutbar släpades han till bron för att plockas av ALLA kläder. Han tycker inte om att ha på sig vantar. Alltså tog det inte många minuter av den här lekstunden heller innan de var borta. Då förstår ni att geggamojjakastandet skett utan galonhandskarna som jag så duktigt införskaffat. I trots och med ett flin stoppar han fingrarna i munnen... Allt det där äckliga grumsas runt i hans lilla ansikte... Jag vill spy! Fick hålla med ordentlig kraft båda armarna och samtidigt försöka få av stövlarna medan han skrek vilt. Hoppas inga grannar tittade ut.

Nu har S kommit hem från Stockholm. Jag vill bara sova,,, Skitungen sover. Han har inte sovit något på hela dagen. Kan bara tänka mig vilken tid han behagar ropa "mammaääääduuuuu" imorgon bitti... Och jag har en massa saker att göra till jobbet imorgon, som jag trodde att jag skulle ha kunnat göra på den sovstund den lille mannen inte behagade ha idag. Men jag vill hellre sätta ihop en bokhylla! Fick den igår och den ser ut som ett jättestort dockskåp! Eller spela lite Scrabble kanske (www.ordspel.se)? Eller läsa tredje boken i Steven King's the Dark Tower? Vi får se. Har ingen lust att dammsuga grus eller tvätta eller något annat nyttigt. Men det måste väll också utföras. Kan jag tänka. Motvilligt men dock. Jag får varva.

Men först ska jag gå och snusa på skruttungen där han ligger och sover. Det finns inget som luktar så gott.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback