Internationella kvinnodagen idag

Förr i tiden i min mer eller mindre ljuva ungdom skulle jag dagen till ära ha haft på mig röda strumpor och örhängen i form av kvinnomärken. Idag åt jag istället åttondemarstårta på jobbet tillsammans med övriga anställda...

I Ryssland är detta en dag då män tar hand om disken (kanske enda gången på året), kvinnor får blommor och presenter av sina män, arbetskamrater eller manliga släktingar. Det hålls tal om dessa fantastiska kvinnor som männen inte kan leva utan. En helgdag då man kan sluta tidigt på jobbet och dricka varandra till. Är det dit vi är på väg? Hjälp, säger jag då i så fall.

Läs Ulrika Kärnborgs bokrecension i DN. Tankeväcjkande och nödvändigt om "Kriget mot kvinnan".

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1352&a=626099

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback