Söndag eftermiddag



Idag har vi varit på företagarmässa. Skruttungen rymde bara en gång genom en nödutgång men det var nog bara för att han var trött, att det inte hände fler gånger. Hans lunch bestod mest av mässgodis. Införskaffade två baslinnen från Green House i härlig kvalité. Perfekta till lager på lager.

Igår fick han presenter av J och J. Överlycklig över Legot (en cementblandare, vilket han genast talade om för oss att det var) och en Byggare Bob-bok. I boken håller Byggare Bob på att laga ett centralvärmesystem... Var det sådana saker i våra sagoböcker? Tror inte det. Nu har han i alla fall somnat och vi fick honom att ta av sig sina nya blinkande gympaskor till slut...

Kusin F har varit i Alaska och kom med en cool tröja till Skrutten och fastern blev förärad samovarte som luktar jättegott. Tyvärr har jag trots alla resor aldrig införskaffat en samovar. Man tyckte kanske att det var lite "too much" förr i tiden, medan man nu när man nått nå'n sorts mognare ålder inser att det kanske skulle ha varit lite kul att ha en. Däremot har jag en jädrans massa lomonosovporslin, men det tar jag nästan aldrig fram. Man är för lat att diska för hand. Litar inte riktigt på att det där spröda guldsirliga klarar diskmaskinen.

Har inte fått reda på tentaresultatet ännu. Läste igenom det jag skickat in och upptäcker stavisar och upprepningar så att jag får rysningar. Har också att lyckats få till att "de fick tillstånd att äta varandra" istället för att " de fick tillstånd att äkta varandra"... Stackarna. Man kanske skulle ha tagit de där extra 3 minuterna för genomläsning innan inskickandet istället... Men jag mailade typ 13 minuter innan dead-line, som vanligt ute i sista minuten. I vilket fall som helst, så så är det gräsligt skrivet och jag undrar jag vad som händer. Det är ju så lätt att bortse från innehållet om det är jättetaskigt skrivet. Eller om man som jag gjort, totalt ändrar innehållet så att de förindustriella bönderna i Norrland jag skrivit om förvandlas till kannibaler, kanske det heller inte ses med blida ögon.
 
Nu har Sirius flyttat... Det känns lite konstigt. Letar efter honom med blicken och var på väg att fylla på matskålen. Men han får det nog jättebra i sim nya familj.

Nu ska jag försöka peppa mig själv så att jag tar itu med strykberget. Att stryka är INTE överdrivet kul men det brukar gå skapligt, bara man kommer igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback