Helg!



Och nu är det helg! Och snart är det jul! Tänker vara ledig en massa dagar. Från den 21 december till den 7 januari. Lyx!

Och om cirkus en vecka kommer bänkskiva. Måste vara den mest efterlängtade köksbänkskivan någonsin. Hur ska det annars bli lussebullar? Bananfudge? Havreflarn? Valt tapet också. Fondvägg med gigantiska maskrosbollar! Det kommer alltid att vara sensommar i vårt kök.

Käre  S som jag delar efternamn med, har fått mig att fatta att parabolen redan sitter uppe... Tur att man har koll! Problemet, att vi fortfarande inte har tv, sitter i att han inte funderat klart över hur sladden ska dras här inne... Kanske jag också borde vara delaktig i funderandet, men mitt förslag är ju helt sonika att man borrar ett hål i väggen som man sedan döljer med ett skåp, alternativt en stol... Men den lösningen håller inte riktigt i vårt hushåll. Och hemskt mycket längre än så har inte jag tålamod att fundera just nu. Alltså får jag ha nyhetsabstinens ett tag till. Det är faktiskt nyhetssändningarna som jag saknar mest. På morgnarna. Så fort det går att vänja sig vid att göra annat än att titta på tv, och man inser hur mycket tid som faktiskt ägnas åt att ligga i soffan stirrandes.

Det är kallt ute. Tar man på sig täckbyxorna? Njäää. Långkalsonger? Knappast. Mitt nästa klädinköp? TÄCKKJOL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback