Åssåvaresnartmånda...



Och jag är fullproppad av kakor, tårta och piroger. Har varit och firat Eid al-Fitr, slutet på den muslimska fastemånaden Ramadan, tillsammans med den muslimska församling som finns här och 50-talet gäster. Fick med oss en massa hem också. Skrutten som följde med mamsen, fick ett stort paket fyllt med kakor, juice, choklad och karameller. Snacka om att han var lycklig! Tackade alla artigt, och hans mamma lyste som en sol av stolthet... :)

Och han var jätteduktig under de nästan tre timmar som festen tog. Till och med när hans mamma gjorde något så tokigt som att stå uppe på scenen med en mikrofon för att översätta, uppträdde han som om det var världens naturligaste grej. Han var det enda "lilla" barnet där så det fanns många barnvakter och ungen går igenom någon sorts metamorfos när han är trött (han sov nämligen inte middag idag). Han blir inte grinig och inte slamsig utan flamsig! Och snurrig och fnittrig. Och helt plötsligt gick han och lade sig att vila i en soffa! Men jag är rädd att han kommer att ha ont i magen inatt, för han åt minst ett halvt kilo vindruvor!

Jag och S har skrattat gott när Skruttungen vid matbordet ikväll sjungit alla barnsånger han kan i super high speed, med rörelser till. Som sagt, han är hur rolig som helst när han är trött. Nu sover han i sin blårutiga flanellpyjamas och doftar bamseschampoo. Man blir bara lycklig...

Hade en diskussion med bekanta som berättade att deras barn just i Skruttens ålder började leka det de sett på tv, varit med om hemma eller på dagis. Blir nästan lite nojjig och analyserar hans lekar och undrar vad de betyder. Det är tur att det snart är föräldrasamtal på dagis!



Och det här är vårt blivande köksgolv i vårt nya hus! Hoppas bara att det inte är så lång leveranstid... Det måste ju läggas in innan en massa andra saker kan göras... Och vi ska ju flytta in sista helgen i den här månaden... Men allt brukar lösa sig till det bästa! Med hjälp från härliga människor runt omkring oss så får man nog till det. Vi kommer nog att vara skyldiga många gentjänster innan det här är över!

Nu ska jag unna mig en liten stunds scrabble innan jag gåt till tvättstugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback