Feber, kärlek, golv, tentor och hur man förflyttar sig i november



Skrutten hade feber igår kväll och fick vara hemma med pappa idag. Imorgon blir det hemmadag med mamma. Det blir att läsa böcker, spela lotto, måla och titta på film. Vattkoppor går just nu, men inte sett några misstänkta prickar.

Han sade "ja älska dej mamma" helt appropå idag. Smälte man? Vilken känsla, fast man inte vet om han vet vad han säger. Men något borde ha gått fram, om man tänker på hur man själv säger det till honom varje dag, på vilket sätt.

Det blir ingen flytt i helgen. Inte fått något golv än. Firman S har beställt det från har lovat i över en vecka att de ska skicka det "imorgon", men det har inte hänt. Alltså måste vi nog åka till den "stora" staden på lördag och köpa ett som någon har på lager. Synd, men vad kan vi göra? Det är mycket vi inte kan fixa förrän golvet är lagt.

Senaste tentan fortfarande inte inlämnad... Ska vara klar senast måndag. Har redan fått de nya uppgifterna för nästa delmoment. Börjar bli lite hysterisk, men jag ska fixa det här! Nu när jag äntligen kommit igång! Det är ju kul också, och jag tror att jag aldrig kommer att hitta ett tillfälle att plugga när det riktigt passar med själva livet, liksom, så det är ju lika bra att köra på. Har sökt nästa kurs efter jul och hoppas att det funkar. På måndag ska jag börja en kurs genom jobbet, språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Tror det blir jätteintressant.

I november blir det mycket åkande, en del med övernattningar och det går nog åt någon helgdag också. S åker ju någonstans varje vecka som vanligt, men det blir för ovanlighetens skull en utlandstripp också. Det brukar ju vara jag som står för dem, så jag ska väl inte vara avundsjuk, men det hade varit spännande att få följa med, då det inte är direkt standardturistlandet han ska åka till direkt. Rabblar "jag ska köpa många roliga presenter till min fru och min son när jag är på min utlandstjänsteresa" för honom när han sover, så att det ska sitta i ryggmärgen på honom...  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback