Jippiii!



Befinner mig i smärre förvirring och snurr, men nu är den inskickad! Ja det betyder ju förstås inte att jag får godkänt, men dock. Jag kan sluta tänka på den här tentan ett litet tag i alla fall. Imorgon bär det av till Norge där jag ska spendera resten av veckan tillsammans med förutom käcka norrmän även britter, polacker och lite annat folk. Det ska bli inressant och jag har fått låna med mig en fungerande laptop (min funkar knappt som skrivmaskin längre) så att jag Gud förbjude, inte missar att jobba lite på kvällarna också. Men det är faktiskt bara kul! Känner mig riktigt inspirerad att ta itu med nya arbetsuppgifter. Men smolken i bägaren är ju Skruttungen som kommer i kläm. Det är ju lite jobbigt att ha både en mamma och en pappa som reser bort i jobbet. "Maaamaaa, inte jobba nu, sitta Hugo soffan", får en ju att fundera en extra gång. Jag får ta fler mysdagar som han och jag gjorde i förra veckan, när vi helt sonika bestämde oss för att stanna hemma från jobb och dagis. Skrutten följde iofs med mig på jobbet en stund, men det var kul tyckte han, och vi åkte innan han hunnit bli less. Vi besökte också låg- och mellanstadieskola för att prata lite jobb, men det tyckte han var spännande och det fanns mycket kuligt att leka med. Hurra för Montessori!

Nu ska jag hänga tvätt, så att hela familjen har lite mer rent att ta på sig under veckan, och sedan ska jag försöka nanna. Men just nu är jag lite uppspelt över att jag fått iväg min beskrivning över hur kulturell identitet konstrueras kontrastivt, så vi får väl se hur det går!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback