Kakkonst!

image23

Fick en påminnelse om att julen är i antågande. Snubblade över Arkitekturmuséets pepparkakstävlingsutlysning. Min första spontana tanke när jag ser skapelserna, är att hjälp, hur orkar människorna syssla med det här? Och hur klarar man av att tänka på jul, NU? Men det tar inte många sekunder innan jag besinnar mig... Alltså, till att börja med, de sprider ju glädje! Härligt med olika teman varje år. Jag kollar ju faktiskt in de där "husen" (ja nu är det ju bara en av kategorierna, tror jag, som är just hus). Tävlingen sprider också info om muséets andra verksamheter och utställningar till gemene man. Det finns mycket att kika på!

Och det största skälet till min spontana reaktion är nog ändå att jag är rent och äckligt skärt avundsjuk! Jag vill också vara kreativ! Vill också kunna bygga och baka pepparkakshus! Fantastiska kreationer! Till andras beundran! Vill också ta mig tiden att skapa den perfekta kristyren! Pilla med dockkåpsbelysning för att det ska se riktigt mysigt ut.

Men i år blir det igen att införskaffa färdiga fula väggar på Konsum.  

http://www.arkitekturmuseet.se/utstallningar/pepparkakshus_2006/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback