Språksvårigheter



Är i Röros, Norge på konferens. Fått låna världens sötaste lilla lap top så att jag kan jobba på rummet. Passar också på att surfa lite...
 
Fantastisk bilresa hit. Jättevackert. Blev stoppade av norska gränspolisen. Helt okej, inga konstigheter. Men jag var inte riktigt beredd på språksvårigheterna... Här på konferensen talas 6 språk. Men trodde inte att det var norskan som på en gång skulle ställa till problem för mig. Det var riktigt pinsamt. Jag fattade inte vad han sade! Ursäkta? Förlåt? Vad sade du? Kände mig hur korkad som helst. Aldrig haft problem med norska. Han talade fort och otydligt med någon skum dialekt, som var totalt obegriplig. Spännande...

Nu ska vi strax iväg till Röros kyrka och få en guidad tur. Röros är med på världsarvslistan, och det är riktigt häftigt! Skulle kunna tänka mig en tur hit med Skrutten och han jag bor med !

Ta en titt!

http://www.verdensarvenroros.no/

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback