Long time no see!



Tänk så snabbt tiden går! Vips så är det nästan vinter. Det har varit en hektisk höst. Och det fortsätter att vara hektiskt, men förhoppningsvis med lite mer struktur än tidigare. Det blir mycket åkande i jobbet. Vant mig vid att det varit lugnt på den fronten ett tag men nu har jag en hel del inbokat, inrikes å utrikes. S likaså. Vad skulle vi göra utan Busmoster, som skruttungen kallar henne? Sedan att man nästan förtärs av skuld, vältrar sig i ångest och förväntar sig att behöva sätta av i en fond till sonen redan nu för att täcka hans 30årskristerapikostnader till följd av av att man inte själv hinner hämta eller lämna på dagis eller att hans sömntåg hinner gå TVÅ gånger innan han kommer i säng på kvällen, hur ska man göra något åt det? Precis i stunden? Nja, andas och strukturera håller inte alla gånger. Har bokat av en 3 dagars resa på en konferens i nästa vecka. Var tvungen att prioritera. Funkar inte annars.

I går kväll var vi på tjejmiddag. Ja, skrutten fick också vara med. Man får det när man är så liten. Fast han ville mest se på tecknat och äta ostbågar. inte sitta med tanterna. Jättegod soppa och härligt uppiggande sällskap! När gosproppen och jag promenerade hem utbrister han "Mamma! Titta prickarna! Wow!" Sedan fick vi stanna ute en liten stund på gården och se på stjärnhimlen. Det var häftigt... Hjälp så cool den här lilla människan är! Och vad coolt det är att få vara med när han upptäcker världen!

Vill ha nya böcker att längta efter! Har läst sista Harry Potter (fantastisk!), senaste Läckberg, senaste Marklund och senaste Stieg Larsson och senaste av några andra och just nu finns det inga senaste kvar på listan... Tråkigt.

Fastnat för Heroes på tv4. Jo, jag vet att den redan visat på Canal+ och att säkert att häftiga laddat ner och redan sett den, men man börjar ju bli gammal. Men den faller mig precis i smaken. Fick nästan frispel när jag missade senaste avsnittet i torsdags!

Vi har köpt hus! Revolutionerande! Vuxenpoäng! Har anlitat för att få hjälp med renovering och planerar att vara inflyttade 1 november (just nu känns det som om jo precis, sure!). Jag planerar kök... Alltså vi, men det är jag som sitter med ritningen och IKEA-programmet. JAG planerar kök... Funderar över bänkskåpslådsinredningar... Man blir aldrig tillräckligt luttrad för att förvåna sig själv. Jag har en sådan fördomsfullhet inför mig själv och vet inte riktigt om andras förstärker min bild eller tvärtom, troligtvis åt båda håll. Men jul i vårt hus, blir det i alla fall. Ångestladdat eller fantastiskt spännande? Ja, det väljer man faktiskt själv! Just idag, lördag morgon med Bolibompa i bakgrunden och snart smarrig frukost tillsammans alla tre så är mitt instinktiva val - spännande! Ska hålla kvar den känslan!

Min mest spännande sommarbild utan personinslag? Här kommer den! Vet ni inte vad det är? Varsågoda att gissa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback