Humle fastnar i hår!



Idag kan jag åtminstone vara LITE nöjd med mig själv. Klippt ner buskar, jävlats med humle och tillhörande snören, plockat bort/in leksaker från gården/gräsmattan, tömt blomlådor och allt sån't som ska göras innan snön blir för djup.

Längtar redan efter sommar... Huden i mitt ansikte säger mig att det blivit för kallt, och idag var det ändå plusgrader! Får kliiga böldeksem av kyla som bara cortison och arbetskamrat G:s hemkokade salva hjälper mot. Jag VET att jag inte levde i det här klimatet i mitt förra liv. Mitt temperament är ett vittnesbörd för detta också!

Har idag för första gången i mitt liv gjort trolldeg, då sonen ville "dega" och all playdolera (med reserv. för stavning) torkat ihop till något äckligt. Grön ville han ha degen, och han har ju inte hunnit få samma associationer som en själv, då jag för min inre syn ser hur den enorma klumpen ska knölas in i min mun för att bli ett avtryck till tandställning...

Nu måste jag se till att Skruttungen inte somnar framför Bolibompa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback