Iver!


Som i kommentar påpekats är ju julafton i år alltså INTE på en måndag. Tyvärr. Det måste ha varit min iver som fått mig att bortse från 48 timmar, nedräkningen går helt enkelt inte fort nog.

Men en onsdag är ju heller inte så tokigt. Man jobbar måndag, ger upp vid lunchtid tisdag för att bege sig hem och plocka fram julgranspynt! Julgranar ska pyntas kvällen innan julafton och ingenting annat! När jag och mina syskon var små klädde mamma granen när alla barn gått och lagt sig så när man vaknade på julaftonsmorgon var det verkligen stämningsfullt med den tända granen. Att den stora anledningen för mamsen var att det var enklast att göra det själv gör detsamma, effekten var härlig. Jag för med mig traditionen att det ska göras sent på kvällen, dagen före julafton, men Skrutten kan få vara med =)

Kommentarer
Postat av: Deanne

Gå in på min sida så ligger det en utmaning till dej från mej!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback