Tåg



Har stoppat Skrutten i säng och ska stryka något plagg att ta på mig imorgon. Ska till Östersund för möte hela dagen och sedan bege mig till Skellefteå tillsammans med kollegan. Helt fantastiskt egentligen att det ska vara så omständigt att ta sig till Skellefteå att det är enklare att köra 50 mil enkel väg än att använda sig av något annat transportmedel. För att ta sig direkt till Skellefteå måste man först flyga till Stockholm. Annars måste man flyga till Umeå och sedan ta en buss, alternativt en hyrbil. Man kan också åka buss till Umeå och sedan ta sig därifrån på ett sätt eller annat. Och inget av dessa alternativ gör att man kommer fram någon som helst rimlig tid.

Kommer hem igen torsdag kväll. Ska anstränga mig för att inte plocka mer med prylar än det ryms i den lilla ryggsäcken. Fast jag vet ju att jag kommer att försöka stuva mer mer prylar i handväskan (läs bagen) istället. Hittar alltid spännande saker i handväskan som blivit kvar efter någon trip någonstans. Leksaksbilar, tandborstar, godis, pocketböcker, gamla biljetter, CD-skivor, 7 olika sorters läppglans...

Jag och Skruttungen skjutsade pappan i familjen till bussen då han ska bege sig med nattåg till Göteborg. Men jag läste nyss att det varit problem under dagen då banverket inte lyckats hålla strömförsörjningen till tågen i Mälardalen, eller hur det nu var. Alltså har alla tåg norrut blivit kraftigt försenade. Undrar när han kan tänkas komma fram...han som verkligen avskyr att åka tåg! Jag däremot älskar att åka tåg! Man har med något fantastiskt att läsa och man vet att man inte kan göra så  mycket annat än att bara sitta där och njuta av en bra berättelse och stoppa i sig smågodis =)

Här kommer en tåglåt, Thomas Andersson Wij med Sena tåg =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara säga att det där med resande till Skellefteå är helt sjukt!! Varför tror du jag satt å körde bil 40 x 2 varenda jäkla vecka när jag var på skolan!! Det tog typ 4 h, skulle man åka buss, vilket var det närmast tidsmässiga alternativet skulle det ta mellan 7-11 h beroende på byten. Ofta!!!

2008-11-20 @ 22:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback