Att vara glad och att vara arg



Som ni ser här till höger är det nedräkning till julafton! Och i år är det så finurligt att julafton är på en måndag så att man kan vara ledig extra länge =) Är på julklappsköparhumör!!! Jag har nu införskaffat 15 stycken. Och det är massor kvar. Jag ÄLSKAR att köpa julklappar. Hitta på roliga saker och dessutom fullständigt legitimt att göra av med pengar!

Skrutten har en imaginär crossbana. Där utspelar sig allt. Allt han hör eller ser händer också där. Eller allt som han önskar skulle vara på ett visst vis, är exakt just så på hans crossbana. "Mamma, på min crossbana, där kan man... Mamma, på min crossbana, där får man... och där finns..."  Nu har han även en crossbana i England. Den dök upp efter att kusinen fått jobberbjudande där och Skrutten måste ha hört att vi pratat om det. Det är riktigt intressant att diskutera crossbanorna med honom. Man får mycket information om hur han tänker, vad han tänker på och hur han skulle önska att saker och ting var.

Häromdagen frågade jag honom vad som gör honom glad och vad som gör honom arg. Han svarade att det som gör honom glad är... ja, vad tror ni, hans crossbana! "Och mamma, jag blir arg när ingen lyssnar på mig, och lite ledsen också..." Jag blir så oerhört imponerad av att han kan sätta ord på det. Och jag kommer att anstränga mig ännu mer för att verkligen lyssna. Och jag förstår att min lille kille inte är fullt så liten längre, han börjar bli "stor", ingen bäbis längre utan 3 år och 7 månader, med allt vad det innebär.

Den här veckan blir det en dagstur till Stockholm i jobbet, annars blir jag på hemmaplan. Nästa vecka en sväng till Skellefteå och veckan därpå Stockholm igen i några dagar. Man tackar och bockar över en mormor och en farmor och en farfar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo... Vill bara informera om att julafton är på en onsdag, inte en måndag... Fast det är ju oxå väldigt bra. Lång helg...

Postat av: Elisabeth

Mest troligt är jag så ivrig att jag bara hoppat över de där dagarna... Men en onsdag är bättre än en fredag eller lördag!

2008-11-10 @ 20:55:23
URL: http://lizenka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback