Ordstäv



If you can't convince them... confuse them! Detta har blivit ett av mina favorituttryck! Försök, man kan ofta lyckas få som man vill då motparten hamnar i ren skär förvirring! Tyvärr så brukar jag själv vara alldeles snurrig efter en stund och det gäller att hänga med i sina egna svängar.

"Visdomsord" kan vara bra att ta till för att hantera sin vardag. Summan av lasterna är konstant. Alltså är det helt okej att mumsa i sig choklad eller sträcktitta på Supernatural långt in på nätterna! Men allra mest praktiskt är det att skapa sina egna bevingade ord! Man kan inte både äta kakan och sedan lämna den, brukar jag säga. Varför ha den kvar? Ofta så upptäcker man ju när man ätit den att man inte alls ville ha den, eller att man helst nog borde ha låtit bli!

Att mota Olle i grind
använder jag ganska ofta, men vem 17 är Olle? Hittills har ingen lyckats upplysa mig om detta. 

En hel del ordspråk har fått en uppfräschning. Den som har tagit fan i båten får ro honom i land. Jovisst, det kan jag hålla med om, men den som ger fan i båten får ha den på land, vilket vi i familjen fick erfara i sommar. Något som passar mig, med tanke på den resväskliknande tingest jag släpar på dagarna i ända är att det man inte har i huvudet får man ha i handväskan.

Eftersom att sent skall syndaren vakna så har jag hur mycket som helst att göra imorgon och borde gått och lagt mig för länge sen. Det är då en himla tur att det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma Z

I mitt kvinnliga nätverk bjöd vi vid förra mötet in vår tillträdande VD. Vi pratade (såklart!!) mycket om den manliga kulturen på företaget och hur svårt kvinnor har att hävda sig (få kvinnor i ledande befattning). Då sa han: "Kom ihåg- ni är BÄTTRE. Så är det ju bara."



En annan del av dilemmat är att om man som kvinna väl får en hög befattning, kanske man inte vill jobba 60 timmar i veckan. Då gäller det att göra saker "Good Enough"- jobba MAX 40 timmar.



Så, vårt nya motto (till alla qvinnor):



GÖR SAKER "GOOD ENOUGH" EFTERSOM DU I ALLAFALL ÄR BÄTTRE.

2008-10-07 @ 15:10:48
Postat av: Mamma Z

oops...vad många "man" det blev i texten...tur att jag är bättre i a f ;-)

2008-10-07 @ 19:45:34
Postat av: Elisabeth

Ja, det gäller hela tiden att inse att man faktiskt duger! Men när man hela utsätts för härskartekniker kan det vara väl så svårt ibland. Lite enklare när man har lärt sig att genomskåda dem =) Och så var det det där med MAN... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback