Teknikstress i Sibirien

None
Sitter på hotellet i Irkutsk i östra Sibirien. Har gjort det omöjliga möjligt och fått genom diverse kabeldragningar, internet att funka i foajén. En diskussion fördes nyss om att de funderade på att bygga en gymavdelning. Vi sade NEJ, tänk inte ens på det förrän ni fixat internet i alla rum! Tänk så snabbt man vänjer sig vid saker, att alltid vara uppkopplad, att alltid kunna ringa vart som helst när som helst. En av mina resekamrater blev av med mobilen på planet hit. Hade vi känt oss lika handikappade av en sådan händelse för tio år sedan? För femton år sedan när jag var i Ryssland och ville ringa hem, fick jag gå på en telegrafstation, beställa ett samtal till Sverige och sedan bereda mig på att vänta där resten av dagen innan samtalet kunde kopplas fram. Idag googlade jag en boktitel på mobilen när jag störde mig på att jag inte kunde komma ihåg författarens namn...

Igår var en fantastisk varm och solig dag. Fick möjlighet att besöka ett av stadens konstmuseum och ta del av en utställning från Tretiakovgalleriet i Moskva. Idag har vi varit vid Bajkalsjön i lika strålande solsken som vi hade igår.

Morgondagen ägnas åt skolfrågor, vilket jag tycker är jätteintressant.

Hade med mig tre pocketböcker. Har redan läst ut en... Har inte lyckats vända på dygnet än, så imorse somnade jag 04:30. Illa. Hoppas det blir bättre natt.

Och här finns Vanilla Coke! Flera liter är redan placerat i mitt kylskåp!

Kommentarer
Postat av: Deanne

Tur att du fick till kablarna så man kan hänga med genom bloggen!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback