Куда? В Россию!

None

Beger mig österut på fredag, till Sibirien. Har ingen aning om vilken tid jag åker, men förutsätter att jag ska vara tvungen att ta första morgonflyget till Arlanda. Detta innebär naturligtvis att jag behöver kliva upp 0400. Det är fullständigt VIDRIGT. 7 timmars tidsskillnad betyder också att när jag kommer fram är det 07:00 på morgonen dagen efter och det är dags att äta frukost, tvätta av sig resdammet och vara fit for fight! Den här gången blir jag borta i 2 veckor så jag hinner anpassa mig. I vanliga fall är det dags att åka hem igen när man börjar känna att det inte är så farligt. Kompis L reser ständigt och jämt världen över, kors och tvärs mellan världsdelarna. Fattar inte hur hon orkar. Kroppen hamnar i obalans liksom. Men jag ska ju inte klaga! Det är jättehäftigt att få göra sådana här saker i jobbet, men jag kommer nog att längta hem... reser inte lika mycket längre, och oftast är det ju bara över några dagar, max en vecka.

Har idag hämtat mina nya glasögon! Vill ha 2 par då jag vet vad jag kan åstadkomma utan att anstränga mig det minsta. Har ett otal gånger satt mig på glasögon, alternativ klivit på eller till och med vid ett tillfälle kastat in dem i tvättmaskinen. Men den här gången var jag inte skyldig själv, jo kanske, egentligen, då föräldrar är ansvariga för sina barn till när de är någon gång över 20-årsstrecket har jag hört. Hade införskaffat ett par fantastiska ultralätta med bara skalmar fastskruvade i glasen. De var fantastiska fram tills dess att sonen ville prova dem och sedan ordentligt lade tillbaka dem i fodralet. Gott och väl så långt, en liten detalj bara. Det kunde ha varit bra om han hade vikit ihop dem innan han stängde locket... Så nu blev det ett par rejäla saker =)

Kommentarer
Postat av: Deanne

Skönt att du är tillbaka, jag har saknat dej liksom...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback