AJ!



Jag har en brännskada på på mitt högra pekfinger. Den har jag fått, hör och häpna, genom att plocka ur mitt USB-minne ur datorn. Av någon outgrundlig anledning var den så het att plasthöljet hade smält och jag fick smält plast i handen! Jag är så korkad så jag fattar inte att något sådant är möjligt, att den kan "brinna". Men nu vet jag det. En erfarenhet rikare. En erfarenhet rikare också genom att jag verkligen fått skrivet på näsan att ALLTID ha ALLTING i dubbla uppsättningar. Har suttit på kvällarna och gjort saker som borde ha hunnits med hemma. Det har bokstavligen brunnit upp...

Imorgon bär det iväg hemåt. Klockan är snart tio på kvällen och jag sitter och gruvar mig för att börja packa. Inte för att det inte ska rymmas. Jag har lånat resväskan (som de kallar för "flodhästen") av kollegor och i den ryms allt och lite till. Men så var det det här med övervikten... Jag har väsentligt mycket mer saker nu än när jag kom och då var det på gränsen. Med lite tur lyckas jag trycka ner tillräckligt mycket tunga saker i ryggsäcken för att det ska funka. Måste också hoppas på att de inte väljer att väga den också... Det är inte så mycket för att det kostar pengar, utan för att det här är så förbaskat krångligt! Jag är tillräckligt nervös över flyplatsbyten, att missa flighter och över potentiellt borttappat bagage för att inte vilja tjafsa med det där också. 

Har haft avslutningsmiddag med tjejerna på kontoret. Det var jättetrevligt och vi har skrattat så tårarna har runnit. Mycket diskussioner om dråpligheter på grund av språkförbistringar. Har själv en hel del personliga exempel att komma med... Jag har alltså varit på avdelningen för internationella kontakter som har två delar, Europa och Asien/Stilla havet. Naturligtvis talar man på avdelningen engelska, tyska, franska, spanska, japanska, kinesiska och koreanska. Vi hoppas på att någon snart tar sig an svenska =) Dock är det lite svårt för det finns inga här över huvud taget som kan svenska. Det är ju ett faktum som kan vara ett projekt att ta tag i!

Efter 12 dagar börjar ryska ord poppa upp före engelska ord när jag vid olika tillfällen är tvungen att byta språk. Tyvärr kanske det är precis just nu som jag börjar komma i form igen och egentligen borde stanna kvar här någon månad extra. Men det skulle ju naturligtvis inte funka rent praktiskt och inte vill jag vara utan familjen så länge heller. Det är synd att det ska vara så svårt att uppehålla språknivån hemma. Kanske åtminstone kan kolla upp vilka ryska kanaler jag kan skaffa hemma.

Nej, nu är det verkligen dags att packa. Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, packning vill jag minnas är en av dina starka sidor :-). Allt ligger i rummet- en total röra- och sen är det bara att trycka ihop väskan och be till högre makter att den ska hålla ihop.

Postat av: Lizenka

Alldeles riktigt!



=)

2008-10-22 @ 02:03:47
URL: http://lizenka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback