En lååång dag

None

Nu har det snöat. Jag har ingen vinterjacka. Kollegan lämnar kvar sitt termounderställ när han åker hem imorgon. Det kan tydligen från ena dagen till den andra här blir hur kallt som helst.

En lång dag idag. Överläggningar och diskussioner som nog inte avslutas förrän sent ikväll. Har dessutom på förmiddagen hunnit besöka en rysk gigantisk soptipp! En soptipp är något jag aldrig besökt utomlands förut. Det var intressant, men äckligt.  

Min ryska är inte vad den borde vara. Haft för lite praktik. Från ryska inget problem, men till... Orden sitter långt inne ibland. Särskilt när sällskapet har en förkärlek för ordstäv (ibland hemsnickrade) och ordvitsar... Men imorgon åker kollegorna hem och den enda som behöver förstå något är jag och det enda som skall uttryckas är mina egna tankar och funderingar. Lite lättare så =) Vi har en engelsk-rysk tolk, men ibland räcker det inte till. Engelska är ju inte heller vårt modersmål så det kan bli en hel del missförstånd.

Såg smogmolnet över Irkutsk igår... Inte konstigt att det känns som om det är svårt att andas ibland och man snyter svart ur näsan! En av de stora diskussionerna vi för här rör ekologifrågor, vilket de är i stort behov av att lyfta. Vi är mitt inne i ett källsorteringsprojekt och det är ett jättestort jobb, inte minst vad gäller att övertyga befolkningen om att det faktiskt funkar.

Saknar min familj! Borta bra men hemma bäst =)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hallå.... äntligen... får jag veta vad du gör och hur du har det!!!. Har verkligen saknat Lizenka. Ha det så bra, massor med kramar /å

2008-10-14 @ 14:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback